© www.ahajans.com.tr

Köseoğlu: Otele personel almak için ilan yayınlıyoruz, başvuran yok!

İstanbul Turizm fuarı kapsamında, düzenlenen '2024 Yılı Sezon Değerlendirmesi, 2025 Yılı Beklentileri (Oteller)’ panelinde konuşan Accor Hotels Türkiye Operasyonları Başkan Yardımcısı Sinan Köseoğlu, Accor’un Türkiye’deki yeni yatırımlarından, personel sorununa, 2024 sezonundan sürdürülebilirliğe birçok konuda değerlendirmede bulundu.

İstanbul Turizm fuarı kapsamında, düzenlenen '2024 Yılı Sezon Değerlendirmesi, 2025 Yılı Beklentileri (Oteller)’ panelinde konuşan Accor Hotels Türkiye Operasyonları Başkan Yardımcısı Sinan Köseoğlu, Accor’un Türkiye’deki yeni yatırımlarından, personel sorununa, 2024 sezonundan sürdürülebilirliğe birçok konuda değerlendirmede bulundu.

Turizm Güncel 

İstanbul Turizm Fuarı  (ITF) kapsamında, '2024 Yılı Sezon Değerlendirmesi, 2025 Yılı Beklentileri (Oteller)’ başlıklı panel düzenlendi. 

Turizm yazarı Emir Hepoğlu’nun moderatörlüğünü yaptığı panele Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TÜROYD) Başkanı Savaş Çolakoğlu, Accor Hotels Türkiye Operasyonları Başkan Yardımcısı Sinan Köseoğlu ve Swissotel The Bosphorus Genel Müdürü Utkan Gülaçtı katıldı.

Sinan Kösoğlu: En büyük problemimiz euro sabit kaldığı için gelirlerin artmaması

Panelde konuşan Accor Hotels Türkiye Operasyonları Başkan Yardımcısı Sinan Köseoğlu, “Accor olarak daha da büyümek istiyoruz.  Şu anda Türkiye’de operasyonda olan 54, önümüzdeki yıllar içerisinde açmayı planladığımız 25’ten fazla otelimiz var. Bizim turizmde en büyük problemimiz euro sabit kaldığı için gelirlerin artmaması. Giderler TL bazında sürekli arttığı için bize kalan kar marjları düştü. Dolayısıyla herkes arayış içinde” dedi.

“Otelin gecelik fiyatı 300 euro ama bir lokantada yemek 1000 euro”

2024 sezonuna ilişkin değerlendirmede bulunan Köseoğlu, “2024 yılında ilk çeyrek beklediğimiz gibi geçmedi.  Özellikle İstanbul otellerini farklı düşündük. Biraz da Türkiye’deki pahalılaşma negatif olarak etkiledi. İkinci, üçüncü çeyrekler daha iyi geçti ama Temmuz-Ağustos ayları İstanbul ve Bodrum’da beklendiği gibi değildi. Bunun nedenini sadece otelde görmüyoruz. 4 kişilik bir aile 300-400 euroya otelde kalabiliyor daha sonra bir akşam yemeği 1000 euro olunca günlük harcama 1400 euro oluyor. dördüncü çeyrek çok daha iyi. Özellikle Anadolu’daki otellerimiz çok daha iyi durumda.  Fiyatlar da güzel gitti. Anadolu’yu güzel bir fırsat olarak görüyorum” ifadelerini kullandı.

“Tersane İstanbul’da Orient Express markasının ilk otelini açacağız”

Köseoğlu, Accor’un Türkiye’deki yeni yatırımları hakkında ise “Gelecek sene Antalya’da Swiss Living açıyoruz. 2 blok olacak. Türkiye’de 14 markayla varız. Accor’un genel olarak 44 markası var. Tersane İstanbul'da Rixos’un açılmasının ardından, orada bizim en üst düzey markalarımızdan biri olan Orient Express’in ilk oteli de açılacak. Tersane’nin çevresini de değiştirecek.  81 ilin yüzde 17’sinde markalı otel var. Bu çok büyük bir potansiyel. Herkes bunun peşinde. Şu anda deprem bölgelerinde otel olmadığı için oralarda bu bir ihtiyaç. Kars çok popüler, trenlerde yer bulamıyorsunuz ama kalacak otel yok. Büyük tesislerdense butik otellerle hizmet veriliyor daha çok ama ilk defa yakın zamanda hizmete açtığımız Handwritten markası da buna hizmet ediyor. Bulunduğu otelin standardına uygun. Markanın bir standardı yok, biz otelin standardını markalaştırıyoruz. Sultanahmet’te bu markamızla ilk otelimiz açtık.” ifadelerini kullandı.

“İlan açıyoruz, başvuran kimse olmuyor”

Otel iş ilanlarına kimsenin başvuru yapmadığını kaydeden Köseoğlu, bununla ilgili yapılması gereken bir dizi şey olduğunu söyledi. Köseoğlu, “İlan açıyoruz, başvuran kimse olmuyor. En son Kültür ve Turizm Bakanlığı ile bir toplantı yaptık. Popülarite problemimiz var, kimse otel kadrolarına başvuru yapmıyor. Bunun da tek yolunun otelde geçen bir 'dizi' çekilmesi olduğunu düşündük ve bunu Bakanlığa sunduk. Otel konusunda da biz sponsoruz. İstediğiniz şekilde o diziyi çekelim, daha önce bir dizi yapıldı mesela herkes pavyona koştu. İçinden otel geçen dizi yapmamız lazım. Gastronomi tarafından personel sorunu yok, problem otelin diğer kısımlarında” dedi. 

Accor’un sürdürülebilirlik konusunda hassas olduğunu belirten Köseoğlu, “Accor, Avrupa ve Fransa menşeili olduğu için sürdürülebilirlik konusunda daha hassas. 2030’da sıfır karbon, 2050’de de kendi enerjisini üretmeye başlayan otellerimiz olması hedefleniyor. Geçen sene sıfır plastik uygulamasına geçtik. Türkiye’de tek çözemediğimiz plastik çöp poşeti. Poşet dışındaki her şey plastiksiz ya da geri dönüştürülebilir plastik” şeklinde konuştu.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER