© www.ahajans.com.tr

"Türkiye Turizmde fiyat avantajını kaybediyor"

Türkiye’de turizm sektöründe 2024 yılında da yeni rekorların kırılması beklenirken turizm sektör temsilcileri gerek yüksek enflasyonun yarattığı maliyetler gerekse "pahalı ülke" algısı nedeniyle hedeflerin zora sokulduğunu ifade ediyor.

Gıdadan ulaşıma, çalışan ücretlerinden konaklama giderlerine kadar enflasyon kaynaklı maliyet artışları nedeniyle turizm sektörünün hem TL hem de euro ve dolar bazında fiyat artırmak zorunda kaldığını ifade eden Özil, "Dolayısıyla hem uçak fiyatlarının hem otel fiyatlarının hem de yeme-içme fiyatlarının yükselmesi bizi uluslararası rekabet koşullarında biraz zorluyor. Bu yüksek fiyatlar devam ederse, hedeflerin gerisinde kalınır demek istemiyorum ama satışlarda oldukça zorlanılacak gibi görünüyor" değerlendirmesinde bulunuyor.

Özellikle İstanbul'a gelen yabancı turistlerin yüksek fiyatlardan şikayetçi olduklarına dikkat çeken Özil, şu ifadeleri kullandı:

"Yabancı turistler İstanbul'da gittikleri mekanlarda Avrupa'nın çok üzerinde bir fiyatlandırma ile karşı karşıya kalıyorlar ve turistler buna şaşkınlıkla bakıyor. Çünkü kendi ülkesinde daha uygun ve daha ucuz yiyip içebiliyor. Bugün Fransa'nın turistik kenti Nice'de lüks bir restoranda yediğiniz yemeğin fiyatı, Türkiye'de aynı kalitedeki bir restoranın üçte biri kadar tutuyor. Yunanistan'daki fiyatları zaten herkes biliyor. Yani sadece Türk vatandaşlarının satın alma gücü düşmedi; yabancı turistin de Türkiye'de satın alma gücü geriledi."

“Enflasyon nedeniyle Türkiye turizmde güç kaybetti”
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, enflasyon dışında turizmde 2024 hedeflerinin tutması önündeki zorluklardan birinin de Türkiye'nin yakın coğrafyasındaki savaş ve çatışmalar olduğunu söyledi.

İşler Türkiye'nin kuzeyinde Rusya-Ukrayna savaşının, güneyinde ise İsrail-Hamas savaşı ve İsrail-İran geriliminin yabancı turistler açısından tedirgin edici gelişmeler olduğunu kaydeden Mehmet İşler, "Bir de Güneydoğu sınırımızda sürekli devam eden çatışmaların olması filan derken, Türkiye aslında bir çatışma ortamının içerisinde turizm yapmaya çalışıyor" dedi.

Son yıllara kadar Türkiye'nin özellikle Avrupalı turist için hem ucuz hem de kaliteli tatilin adresi olduğunu ifade eden ETİK Başkanı İşler, ancak yüksek enflasyon nedeni ile Türkiye'nin bu alanda İspanya ve Yunanistan karşısında güç kaybettiğine işaret etti.

"Ekonomik ülke algısı değişiyor"
Emek yoğun çalışan turizm sektöründe iş gücü maliyetlerinin sürekli arttığını, gıda ürünlerinin gün aşırı zamlandığını ve alkollü içkiler üzerinde yüzde 60'a varan vergilerin işletmeleri giderek daha fazla zorladığını dile getiren İşler, "Bu maliyetleri biz kendi fiyatlarımıza koyduğumuz zaman, artık bizim Avrupa'daki rakiplerimize karşı ucuz ülke, avantajlı ülke, ekonomik ülke algısı da değişmeye başladı. Şu andaki sıkıntımız bu. Dövizin baskılanması da gelirlerimizi düşürüyor. Turizmci tabii ki bu şartlar altında her ne kadar hizmet verse de, fiyat avantajını kaybettiği için 60 milyon turist 60 milyar dolar hedefinin bu sene yakalanamama riski olabilir." ifadelerini kullandı.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER