Oksijen’Den Elif Ergu Demiral’ın haberine göre, müteahhit Mehmet Cengiz’e ait Bodrum Cennet Koyu’ndaki 600 dönümlük arazi kamuoyunun son dönemde en büyük hassasiyeti gösterdiği konular arasında. Büyük tepkilere rağmen inşaat izni çıkan projede Bvlgari Hotel & Resorts’un süper lüks bir tesisi de yer alacak.
Bu tartışma ve tepkileri hatırlattığım Bvlgari Hotel & Resorts CEO’su Silvio Ursini şu cevabı verdi:
“Toplumdaki hassasiyeti biliyorum, endişelerin farkındayım. Bodrum Ege’nin mücevheri. Şimdiye kadar hayata geçirdiğimiz projeleri örnek göstererek diyebilirim ki Bvlgari Bodrum bölgenin en yeşil tesisi olacak”
Roma merkezli Bvlgari’nin 140 yıllık geçmişi var. Ana işi mücevher olan Bvlgari 2011’de 5.2 milyar dolar bedel karşılığı dünyanın en büyük lüks şirketi Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) çatısı altına girdi. Borçlar da hesaba katıldığında Bvlgari için biçilen 6 milyar dolarlık değer, o yıllarda büyük yankı yaratmıştı. LVMH’nin bu satın alımı küresel lüks sektöründe konsolidasyonun en önemli adımlarından biri olarak gösterilmişti.
Bvlgari, lüks konaklama sektörüne yatırıma LVMH çatısı altına girmeden başlamış, 2004’te Bvlgari Milano açılmıştı. Sektöre “Bvlgari yaşam sanatı” mottosuyla adım atan şirket Roma, Londra, Dubai gibi yerlerde şehir otelleri ve resort konseptlerini geliştirdi. 11 otelli mini bir zincir haline geldi. Venedik, Londra, Paris, Floransa, Courchevel, St. Tropez, St. Barth gibi lüks destinasyonlarda Cheval Blanc ve Belmond gibi iki markasıyla lüks konaklama sektörünün önemli bir oyuncusu olan LVMH, Bvlgari’yle gücünü pekiştirdi.
Bvlgari 12’nci oteli için Türkiye’nin belki de en güzel ama en tartışmalı noktasında yatırımı seçti. 10 yıldır Türkiye’nin Ege sahillerinde yer arayan şirket, kamuoyunda büyük tartışmalar yaratan, Bodrum Cennet Koyu’nda Cengiz Holding’e ait yaklaşık 600 dönümlük arazide karar kıldı.
Mülkü Cengiz Holding’e ait karma projedeki otelin işletmesini üstlenecek olan Bvlgari’nin Başkan Vekili ve Bvlgari Otelleri’nin kurucusu Silvio Ursini ile Bodrum yatırımı ele alındı.
Projeye ilişkin merak edilenler ise şöyle sıralandı:
ESKİ GÜCÜNÜ HALA KORUYOR MU?
İmaj açısından Bvlgari markası; nadir değerli taşlara yapılan büyük yatırımlar, önemli amiral gemisi mağazaları, yenilikçi otel ve resort’ları ve ünlülerle yapılan işbirlikleri sayesinde her zamankinden daha güçlü. Satış rakamlarını açıklamıyoruz. LVMH Grubu’nun bir parçasıyız. Mükemmel işçiliğimiz, vizyoner tasarımımız ve cüretkâr renk kombinasyonlarımız sayesinde dünyada muhteşem İtalyan yaşam sanatının simgesiyiz. Kuruluşundan bu yana markanın DNA’sında yer alan vizyon sayesinde şirketin uluslararası başarısı, dünyadaki en seçkin alışveriş bölgelerinde geniş bir butik ve otel ağıyla, kaliteli mücevherler, üst düzey saatler ve parfümler sunan küresel ve çeşitli bir lüks ürün ve hizmet tedarikçisine dönüştü.
MÜCEVHER PARÇALARI EN ÇOK HANGİ BÖLGELERDE İLGİ ÇEKİYOR?
Bvlgari mücevherlerine olan talep dünyanın her bölgesinde çok güçlü; bazıları Avrupa, Japonya ve ABD gibi tarihsel pazarlar, bazıları ise Orta Doğu ve Çin gibi daha yeni pazarlar. Mücevher parçalarımızın yanı sıra, B.zero1 gibi Bvlgari tasarım hatları giderek daha moda hale geliyor ve olağanüstü ince saat yapımı parçaları artık gerçek koleksiyon parçaları haline geldi.
BİR MÜCEVHER MARKASI OLARAK NEDEN KONAKLAMA SEKTÖRÜNE ADIM ATTINIZ?
Yaklaşık 25 yıl önce müşterilerimizin markamızla daha derin bir ilişki kurma arzusunu fark ettik. Bu nedenle, Bvlgari yaşam sanatını deneyimleyebilecekleri küçük bir “Bvlgari evleri” koleksiyonu yaratmaya karar verdik. Bir Bvlgari butiğine girdiğinizde, deneyim sınırlı bir süre için devam eder. Müşterilerimizle daha güçlü bir bağ oluşturmak istedik. Bu yüzden Bvlgari evleri, Bvlgari markasının heyecanını, zamansız cazibesini ve muhteşem İtalyan mücevher mirasını geleceğe aktarıyor. Biz sadece insanlar için değil, önemli destinasyonlar için de mücevher üretiyoruz. İmzamızın bulunduğu her otel bir mücevher. Bvlgari Hotels & Resorts koleksiyonunda Milano, Londra, Bali, Pekin, Dubai, Şangay, Paris ve yakın zamanda eklenen Roma ve Tokyo’daki tesislerimiz var. Büyüme hedefimiz bir lüks markası için heyecan verici. 2026’ya dek Miami, Maldivler ve Bodrum’da da üç otel daha açacağız.
BVLGARİ OLARAK DİĞER OTEL ZİNCİRLERİNDEN FARKLI NE YAPIYORSUNUZ?
Kendimizi bir otel zinciri olarak değil, muhteşem yerlerin bir koleksiyonu olarak görüyoruz. Lokasyon seçiminden Antonio Citterio ve Patricia Viel’in İtalyan tasarımına, “olağanüstü” işçilikten tasarım mobilya parçalarına, Niko Romito tarafından özenle hazırlanan gastronomi deneyimine ve otantik hizmet anlayışına kadar tüm misafir deneyimi farklı. Müşterilerimiz bu yaşam sanatından memnun kalıyor ve sadık misafirlerimiz oluyorlar.
BODRUM İLE BİRLİKTE 12 OTELE ULAŞACAKSINIZ. HEDEFİNİZ KAÇ OTEL?
Uzun vadede 15 ile 20 arasında bir hedefimiz var, böylece tutarlılık ve arzulanabilirliği sürdürebileceğiz. Lüks bir marka için önemli olan zincir halinde büyümek değil muhteşem bir yaşam stili sunmak. Yakın zamanda otellerimizin arasına Tokyo ve Roma eklendi. Roma özellikle markamızın doğduğu yer olarak önemli bir heyecandı. Şimdi odağımızda iki yıl içinde açacağımız Miami, Maldivler ve Bodrum var.
İSTANBUL YERİNE BODRUM’UN SEÇİLMESİNİN NEDENİ?
Her ikisi de tarihi zengin, çağdaş, enerji ve olağanüstü çekici yerler. Açıkçası ilk önce Bodrum geldi. İstanbul kesinlikle kayıtsız kalacağımız bir yer değil. Aslında uzun süredir gözümüz Türkiye’de.
ZORLU BİR YER OLMADI MI CENNET KOYU?
İstanbul’da 10 yıl boyunca yer aradık. Ancak Bodrum’da Türkbükü-Gölköy’deki 600 dönümlük yarımada bizi büyüledi. Bvlgari’nin bakış açısıyla Bodrum’un doğal güzellikleri örtüşüyordu. Bodrum, Türkiye’nin önemli bir markası. Biz bu markayı daha da güçlendirecek bir tesis kuruyoruz.
Cennet Koyu, Bodrum’un en özel yerlerinden biri ve betona teslim olmaması gerekiyor. Mehmet Cengiz de Türkiye’de tartışılan bir isim. Bu projeye girerken bunların farkında mıydınız? Bu süreçte neler yaşadınız?
Cennet Koyu’ndaki konumun çok özel olması nedeniyle Bodrum’a gelmeye karar verdik. Projemiz bölgede daha önce benzeri görülmemiş sürdürülebilir mimari ve üstün bir yönetim örneğine ev sahipliği yapacak. Mehmet Cengiz yüksek kalitede, dünya çapında bir proje inşa etmek üzere Bvlgari ile el sıkıştı, çevreye yönelik tüm hassasiyetlerimize uyum sağladı.
BÖLGENİN DOĞAYLA UYUMUNU SAĞLAMAK İÇİN NE YAPACAKSINIZ?
Otellerimizi yaratırken onları bir mücevher gibi tasarlıyoruz. Bodrum’da beklentimiz çok yüksek. Ege’nin mücevheri olan Bodrum, zengin ve değerli yerel dokusuyla tipik bir turistik bölgenin ötesine geçiyor. Bunu en değerli şekilde işleyeceğimize inanıyoruz. Bvlgari Resort Bodrum, tavizsiz modern bir İtalyan tasarım projesi olacak ve taş işçiliğinden ahşap oymacılığına, seramikten tekstile kadar tüm yönleriyle en iyi Türk işçiliğini kullanacak. 50 binden fazla bitki dikilecek, bunlar arasında binlerce olgun ağaç Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden getirilecek. İtalyan tarzını muhteşem Türk işçiliği ile birleştireceğiz. Uluslararası tanınırlığı yerel mirasla bütünleştirmeye özen gösteriyoruz.
İNŞAAT SIRASINDA BÖLGEYİ NASIL KORUYACAKSINIZ?
Gittiğimiz bölgelere küresel ilgiyi çekerken çevre yönetimine ve kültürel bütünlüğün korunmasına bağlı kalmaya dikkat ediyoruz. Yaptığımız her otelde bunu görebilirsiniz. Ayrıca organik yerel şaraplardan Osmanlı ve Türk dekoratif vurgularına kadar Bodrum’daki projeye zengin yerel kültürün dokusunu yansıtmayı planlıyoruz. En önemlisi, sürdürülebilirliğin en iyi uygulamalarına göre geliştirilecek projeyi diğer tüm Bvlgari Hotels & Resorts projeleri gibi Milano merkezli mimarlık firması ACPV Architects’in ünlü mimarları Antonio Citterio-Patricia Viel tasarlayacak. Bvlgari Resort Bodrum ile bölgenin uygarlık tarihi boyunca serüvenini anlatacağız. Bunu yaparken sadece çağdaş malzemeler ve renk çağrışımları kullanmayacağız, mimari ve peyzaj arasında bir diyalog kurarak ve projenin sunduğu olağanüstü doğa manzarasının ayrıcalığıyla bir aidiyet duygusu yaratacağız. Arazideki bitki örtüsü oldukça çorak olduğundan peyzaj projesini dünyaca ünlü peyzaj mimarlarına sahip Randle Siddeley Limited’e emanet ettik. Projenin aydınlatma tasarımcısı ise İngiltere merkezli ISOMETRIX. Tesisin sürdürülebilirliğini sağlamak için 3L Mühendislik Türkiye tarafından “Tesis Tasarımı ve Enerji Verimliliği Raporu” ve EAME tarafından “Çevre Raporu” da bulunuyor. Projenin baş geliştirme danışmanlığını Ömer İsvan’ın öncülüğünü yaptığı Servotel üstleniyor.
BVLGARİ OTEL’DE HANGİ YEREL UNSURLARI GÖRECEĞİZ?
Yerel ürünlerin, özellikle bölgesel ve mevsimlik spesiyalitelerin kullanımı bizim için büyük önem taşıyor. Organik Türk. şaraplarından dünya çapında gerçek birer mücevher olarak kabul edilen özel bir liste oluşturmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.
BODRUM’U SIKLIKLA ZİYARET EDİYOR MUSUNUZ?
İstediğim kadar sık gidemiyorum ama her gittiğimde çok özel bir yer olduğunu görüyorum. Türkbükü ise ayrı bir çekiciliğe sahip. 2025 yılında Bodrum’da uzun bir süre kalmayı hedefliyorum. Hatta bir otelde değil, bir evde kalarak Bodrum’u daha da deneyimleyeceğim.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.