Almanya seyahat pazarı 2022-23 sezonunda büyük bir ivme kazandı ve satış gelirleri pandemi öncesi seviyeyi geride bıraktı. Alman Seyahat Birliği’nin (DRV) araştırmasına göre, organize seyahat pazarı %30,8 büyürken, münferit tatillerde de %23,7’lik bir artış gerçekleşti.
Paket turlar hala popüler
Toplam harcamaların %47’sini paket turlar oluşturuyor. Bu oran pandemi öncesi %50’ye yakın olsa da, hala önemli bir paya sahip. Araştırmaya göre, 2022-23 döneminde 46 büyük tur operatörünün toplam cirosu %23,4 artışla 26 milyar euroya yükseldi.
2019’un da üzerine çıkıldı
DRV’ye göre, 2022-23 sezonunda Almanya seyahat pazarındaki cirolar 2019’un %5,1 üzerine çıktı. Bu artışta, iflas eden Thomas Cook’un pazar payının diğer tur operatörleri tarafından paylaşılmasının da etkisi olduğu belirtiliyor.
Fiyat artışları ve üst segment ürünlere talep
Son 3 yıldaki satış gelirlerindeki artışın temelinde ise keskin fiyat artışları ve misafirlerin daha üst segment ürünlere ve her şey dahil tekliflere yönelmesi yatıyor.
HolidayCheck portalının analizine göre, 2023 yılında İspanya, Portekiz ve Yunanistan tatilleri 2019’a kıyasla %30 pahalandı. Türkiye, Mısır ve Tunus’ta ise fiyatlar %35-50 arasında değişen oranlarda arttı. -
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.